Een nieuw avontuur: Ecuador & Galápagos - Reisverslag uit Noordwijk, Nederland van Esther Altena - WaarBenJij.nu Een nieuw avontuur: Ecuador & Galápagos - Reisverslag uit Noordwijk, Nederland van Esther Altena - WaarBenJij.nu

Een nieuw avontuur: Ecuador & Galápagos

Blijf op de hoogte en volg Esther

26 Maart 2018 | Nederland, Noordwijk

Hola!

Het is alweer een half jaar geleden sinds ik met de family naar Zuid-Korea ben gereisd. En Cuba is inmiddels ook alweer een jaar geleden. Collega's vragen zich al bijna af wat er aan de hand is, want het is immers een lange tijd geleden dat ik op reis was. De reiskriebels slaan dan ook in alle hevigheid toe; en niet zonder reden. Ik ga namelijk weer bijna beginnen aan een nieuw avontuur. Nog 10 nachtjes slapen, en dan reis ik naar Quito, Ecuador!

Het is al een vrij lange tijd dat ik naar Zuid-Amerika, en in het bijzonder naar Ecuador, toe wil. Het is kleurrijk, zeer divers, en het is nog eens redelijk betaalbaar ook. Waarom ik niet eerder ben gegaan? Als ik iets doe, dan wil ik het gelijk goed doen. En daar hoort een wat exclusievere bestemming bij.. de Galápagos eilanden gaat namelijk bij deze reis ook werkelijkheid worden!

In totaal zal mijn reis 3,5 week gaan duren, en het is hier en daar een beetje aan elkaar geplakt. Eerst een dagje op bezoek bij onze agent. Daarna breng ik 2 weken door met een internationale groep van 15 nog onbekenden, waarmee we een groot deel van Ecuador gaan zien. Dan nog 2 dagen op stap met mijn agent naar een nevelwoud voordat ik verder naar de Galápagos vlieg. En na daar 1 week op een boot met weer 15 onbekenden te hebben gezeten, breng ik nog een nachtje door in Quito voordat ik op 1 mei weer in Nederland ben. Uiteraard zal ik mijn "dagboek" weer bij gaan houden terwijl ik onderweg ben.

Hasta pronto!

• 26 Maart 2018 - 18:46

Martine Wassenaar:

Beste Esther, natuurlijk wensen je veel reisplezier en vooral een veilige vakantie.

• 26 Maart 2018 - 22:01

Brigit Alderliesten:

Leuk Esther, wij gaan je weer volgen! Veel succes met de verdere voorbereidingen en alvast een fijne reis!

• 27 Maart 2018 - 11:28

Greet:

He, ben je ons net voor met je koffer inpakken...

• 27 Maart 2018 - 16:26

Jeannette Slappendel :

Zie met belangstelling en plezier naar je reisbeschrijvingen uit.
    Ga ervan genieten. En ja ... het werd tijd dat er weer eens een
    verslag komt.
    Liefs Jeannette

• 28 Maart 2018 - 18:17

Esther Altena:

Bedankt voor jullie reacties, fijn om zo'n trouwe schare lezers te hebben. Ik ga m'n best doen er weer wat leuks van te maken :-)