Manuel Antonio & afscheid - Reisverslag uit Manuel Antonio, Costa Rica van Esther Altena - WaarBenJij.nu Manuel Antonio & afscheid - Reisverslag uit Manuel Antonio, Costa Rica van Esther Altena - WaarBenJij.nu

Manuel Antonio & afscheid

Blijf op de hoogte en volg Esther

02 April 2015 | Costa Rica, Manuel Antonio

Na de barbecue was de volgende dag weer een reisdag. We verlieten Monteverde en reden over een stoffige, bochtige bergweg binnen 5 uur naar Manuel Antonio, waar het met 37 graden en amper wind een stuk heter was. We vertrokken vrij vroeg, waardoor we na de lunch om half 3 op het strand aldaar lagen; deels zonnen, maar vooral ook verkoeling zoekend in de zee. Tijdens een van onze zwemstops werd de stroming zo sterk dat achter ons een kind in paniek wegdreef, waarop Ashleigh en ik direct in actie kwamen en we Oya om hulp stuurde. Helaas blijken ze er niks aan te doen, dus moesten we met z'n 2en proberen hem te kalmeren en tegelijkertijd uit het water zien te krijgen. Enorm zwaar, zeker toen er nóg een kind met bodyboard wegdreef. Met z'n vieren uiteindelijk allemaal de kustlijn bereikt, waar Ashleigh en ik even een minuut lagen uit te puffen en we in ieder geval hartelijk werden bedankt door de ouders na onze heldendaad. Bij zonsondergang een biertje op het strand en vroeg naar bed, want we waren kapot.
Uitslapen! We hadden pas om half 2 onze pickup, dus na het ontbijt genieten van het zwembad en de rondwaggelende leguanen. Een vlugge snack en op naar de haven van Quepos, waar we een sunset cruise maakten op een catamaran. Heerlijk weer, een verkoelend briesje en gratis drankjes; wat wil een mens nog meer?! Nou, na een uur of anderhalf zagen we dolfijnen zwemmen, recht voor ons! Kort daarna, na een uitgebreide fotosessie, sprongen we het water in voor een kleine 3 kwartier snorkelen, waarna we rijst met vis aten en terugvaarden terwijl de zon onderging. Om 7 uur keken we de eerste helft van Panama-Costa Rica en de tweede helft keken we in een bar in Quepos, waar we een gezellige avond uit hadden.
Weer uitslapen! Ook nu kwam de transfer rond half 2 dus brachten we weer wat tijd door bij het zwembad, waar we ook (eindelijk!) een toekan zagen! Helaas te snel voor een foto, maar ik heb hem gezien! Daarna de terugweg naar San José, ongeveer 3.5 uur, terug naar waar we begonnen. We aten nog gezamelijk in een lokale soda en toen was het tijd afscheid te nemen..
Nu, in het hotel in San José, zijn Gordon en ik nog over, en over 2 uur gaan ook wij weg. De reis, de groep, alles was geweldig, en ik ga het zeker missen. ¡Todo estaba Pura Vida!

• 02 April 2015 - 19:24

René En Greet:

Je maakt weer genoeg mee...en een redding op je naam hebben is ook iets om erg trots op te zijn!!
    Fijn dat je zo genoten hebt van deze reis!
    Goede reis en tot snel!
    Het thuisfront

• 03 April 2015 - 09:34

Brenda:

Hi Es! klinkt allemaal weer goed! Goede terugreis!!
    Gr! Brenda

• 04 April 2015 - 18:39

Jeannette Slappende:

Wat een geweldige vakantie heb je weer (zit er bijna op), het is een en al genieten en
    daarnaast ook nog mensen redden, daar kan je met recht trots op zijn.
    Je moet helemaal afkicken als je weer thuis bent !!!

Esther, ik weet niet precies wanneer je weer thuis bent, in ieder geval een goede reis en als je
    al thuis bent "welkom thuis". Dinsdag weer werken ???

Jeannette

• 04 April 2015 - 20:51

Esther Altena:

Het is inderdaad afkicken! Ik ben sinds vrijdagmiddag thuis, blijkbaar met het virus dat Al en Renate tijdens de reis ook hadden, ik klink in ieder geval bijna hetzelfde.. Dinsdag weer aan het werk, nu nog lekker bijkomen en nagenieten met het uitzoeken van m'n foto's!