Groepsontmoeting & vamos a la playa! - Reisverslag uit Puerto Viejo de Talamanca, Costa Rica van Esther Altena - WaarBenJij.nu Groepsontmoeting & vamos a la playa! - Reisverslag uit Puerto Viejo de Talamanca, Costa Rica van Esther Altena - WaarBenJij.nu

Groepsontmoeting & vamos a la playa!

Blijf op de hoogte en volg Esther

21 Maart 2015 | Costa Rica, Puerto Viejo de Talamanca

Net zoals bijna al m'n reizen begon ook deze reis weer vrij standaard: naar Schiphol, een kopje koffie met een chocolademuffin en wachten totdat we gaan. Ook ditmaal weer in een vol vliegtuig met voor me irmand die direct na het opstijgen onderuitgezakt gaat zitten, achter me iemand die met haar sokken op de stoelleuningen zit en naast me een jankende baby. Met uitzonderlijk goede weersomstandigheden is het lampje voor stoelriemen vast vanwege turbulentie toch zo'n 5x aangegaan. Ik klaag verder niet, want op een vlucht van 10 uur en 3 kwartier kregen we lunch (salade, rode kool met balletjes en chocomousse), snack in de vorm van de welbekende nootjes, en diner (capresesalade, pizza en tiramisu)! En na alle frisjes tussendoor uiteraard een wijntje erbij! Ik kwam aan op de bloedhete luchthaven van Panama en moest een kleine 2,5 uur wachten op m'n volgende, 1 uur durende vlucht naar San José, waar ik 3 stoelen voor mezelf had en ook nog een sandwich kreeg. Eenmaal in San José ging alles voorspoedig, tas was er snel en transfer stond klaar dus kwam ik om half 9 lokale tijd in het hotel aan. Veel heb ik niet meer gedaan, ben direct gaan slapen.
De volgende ochtend om 9 uur opgestaan, rustig aan douchen, thee met ontbijtje en een kopje koffie. Een rustige dag bij het zwembad gehad, 25 graden en tot 3 uur zonnig. Aangezien ik van kamer moest wisselen ging ik dat maar doen, en daar kwam ik m'n Austalische roommate Ashley van 21 tegen. We deden niets anders dan praten tot half 7, toen hadden we een meeting met de rest: Canadezen Al&Renate zijn wat ouder (60ers?), Canadees Gordon van 37 en Duitsers Daniel&Oya (dertigers). Kleine groep maar grote mix. Misschien wel het mooist is de gids, Jack Daniels. Ashley en ik gingen samen met hem uit eten voordat we gingen slapen.
Vroege morgen, 5 uur op! Na een korte taxirit zijn we per openbare bus naar Puerto Viejo de Talamanca gereden, waar we rond 11 uur aankwamen. Puerto Viejo is een Caribisch voelend kustplaatsje met reggaemuziek en rastaheads, maar vooral ook strand en cocktails! We hebben de dag vooral op strand doorgebracht, en zijn 's avonds uit eten geweest (overheerlijke caribische coconut chicken curry!)
Vandaag zijn we er op uit geweest, naar het nabijgelegen plaatsje Manzanillo. Hier hebben we met Ricky een wandeltocht van zo'n 4 uur door het secundair regenwoud gemaakt. Onderweg veel gezocht naar dieren met als resultaat: een woodpecker, een aantal vlindersoorten, een aantal spinnen, een klein rood kikkertje en maar liefst 4 luiaarden waarvan 1 met een baby! Na de lunch in een lokaal huis (rijst en bonen met kip en bakbanaan) nog even op het strand van Cocles gelegen. Zometeen gaan we een vuur maken op het strand en daar onder het genot van een mojito (of meerdere) een avond genieten. ¡Pura vida!

• 21 Maart 2015 - 09:21

Rene En Greet :

Ja Es, vliegreizen kunnen weleens een ware hel zijn, daarom is businessclass ook zo duur! Maar goed, je bent nu op je bestemming en in caribische sferen belandt. Relax man....go with the flow! Geniet ze, het is hier zwaar bewolkt en 7 graden.
    Groetjes van het thuisfront

• 21 Maart 2015 - 09:52

Brigit:

Hoi Esther, wat fijn dat je ook deze keer weer een verslag maakt van je reis. Ik vind het altijd leuk om te lezen. Inmiddels heb je al weer het nodige gezien en meegemaakt. Hoe lang ben je deze keer weg?
    Geniet er lekker van.....relaxmodus aan! ;-)
    Groetjes vanuit Silvolde.

• 23 Maart 2015 - 03:35

Esther Altena:

Puur genieten, 17 dagen lang.. ik ken slechtere dingen! Blij dat jullie het leuk vinden, bedankt!

• 23 Maart 2015 - 16:07

Jeannette Slappendel:

Het eerste gedeelte van je vlucht was een soort plaag, gelukkig was het tweede gedeelte beter,
    het kon eigenlijk niet erger !!!
    Met je "roommate" heb je het volgens mij ook wel getroffen, gelukkig maar, het is altijd een
    beetje geven en nemen, maar het is toch superfijn als het klikt.
    Zie met belangstelling uit naar de vervolgmails.
    Heel veel groetjes van Jeannette