Tortugas en Tortuguero - Reisverslag uit Tortuguero, Costa Rica van Esther Altena - WaarBenJij.nu Tortugas en Tortuguero - Reisverslag uit Tortuguero, Costa Rica van Esther Altena - WaarBenJij.nu

Tortugas en Tortuguero

Blijf op de hoogte en volg Esther

23 Maart 2015 | Costa Rica, Tortuguero

Hola a todos, hier nog steeds alles goed. Het kampvuur was vanwege de wind helaas na 5 minuten verplicht uitgezet omdat mensen last hadden van de rook. Erg jammer, maar we hadden gelukkig wel de pizza en mojito's, alleen dan onder de sterrenhemel op strand in plaats van bij het kampvuur.
De volgende dag was het verder reizen. We reisden rond een uur of zes naar Tortuguero, een rit die per minibus werd uitgevoerd en waarbij we onderweg een ontbijtje hadden. De laatste 16 kilometer was volop hobbelen over ongeasfalteerd wegdek, daarna nog anderhalf uur per boot over het kanaal. Onderweg zagen we al enkele leguanen en aapjes slingeren. Rond de lunch kwamen we aan in de lodge en hadden we een klein beetje vrije tijd voordat we de stad (het dorpje) gingen ontdekken. Verder niet heel bijzonder, vooral souvenirwinkeltjes. Vroege avond in bed, rond 10 uur.
Vanochtend zijn we na het ontbijt per kano Tortuguero gaan ontdekken. Luxe kano wel te verstaan, want het was een achtpersoons én we hoefden zelf niet te roeien. Onderweg kwamen we verschillende dieren tegen; vooral vogels, maar ook kaaimannen, wasbeertjes, apen, vleermuizen en schildpadden. Na 2.5 uur terug naar de lodge voor een korte duik, lunch en klaarmaken voor een wandeling van 2.5 uur door het Nationale Park, waar we een aantal vogels, salamanders en nog meer apen zagen. Rond zessen waren we terug en hadden we een biertje op de kade terwijl de zon onderging. ¡Pura vida!
Ps: aangezien ik morgen naar het woud van Sarapiqui ga en er daar geen internet is, duurt mijn volgende verslag iets langer.

• 23 Maart 2015 - 16:13

Jeannette Slappendel:

Ja, dan zijn de wegen hier toch wel ietsjes beter, maar dat hoort er nu eenmaal bij.
    Al genoeg inheemse dieren gezien en ook de benen hebben hun best al moeten doen.
    Geniet van het woud van Sarapiqui, daar kom je ongetwijfeld nog veel meer inheemse
    dieren tegen.
    Jeannette

• 23 Maart 2015 - 18:33

Gret En René:

Pura vida is het idd, je bent echt aan het levensgenieten, leuk hoor! Veel plezier in het woud en laat die camera van jou maar het werk doen!
    Groetjes van het thuisfront!

• 25 Maart 2015 - 23:25

Esther Altena:

Haha wij mogen niet klagen! 2 uur over een stoffige weg met keien en rivieren, maar het beste tot nu toe! nu in Fortuna, ga zo naar de hot springs alle stof wegwassen en volgende verslag volgt snel!