Busy Bangkok en Koningsdag in Kanchanaburi - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Esther Altena - WaarBenJij.nu Busy Bangkok en Koningsdag in Kanchanaburi - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Esther Altena - WaarBenJij.nu

Busy Bangkok en Koningsdag in Kanchanaburi

Blijf op de hoogte en volg Esther

29 April 2016 | Thailand, Kanchanaburi

Sawasdee kha! Welkom in Thailand! Na een vlucht met Qatar aangekomen in Bangkok. Niet zoveel over te klagen; geen krijsende kids en redelijk eten. Zelfs nog een kwartiertje geslapen! Enige was de tussenstop van een uurtje en het rennen over Doha Airport voor de 'last call', maar gelukkig geredt. Zo snel mogelijk naar het hotel gegaan, om naar m'n werkafspraak te gaan. Goede meeting, en nu vakantie! Terug naar het hotel voor de groepsontmoeting, waarbij direct het verkeersprobleem duidelijk werd, maar geen echte problemen. De ontmoeting met de anderen was goed, zal een leuke reis worden! Ik slaap op de kamer met Marie, een Engelse op wereldreis; erg gezellig. Na onze eerste stirfry vroeg naar bed.

Om 7 uur op voor onze eerste echte dag. Deze begon bij een tempel met een enorme liggende Boeddha. Ook op een longtail boat gezeten op de rivier, een stuk rustiger dan de rest van de stad. Vervolgens door naar de river Kwai, waar we lunch hadden en over de brug liepen. Hitte van 38 graden zorgde voor ietwat vertraging, dus het museum zouden we later doen. Eerst naar ons drijvende huis voor de nacht. We hadden twee huisjes aan elkaar, voortgetrokken door een boot, en na een half uur in the middle of nowhere genoten van zonsondergang en heerlijk zwemmen in de rivier.
Koningsdag! Het voelt wat vreemd niet standaard het tompoes-hottub-bandjes luisterrn ritueel te doen, maar we hebben genoeg andere leuke dingen voor de boeg. We varen terug naar de wal en stappen in de busjes naar de Erawan watervallen. De hike was vrij zwaar in de vochtige hitte, maar zeker de moeite waard! Eenmaal beneden koelden we af en genoten we van het water (of schreeuwden sommigen vanwege de angst voor de vissen). We gingen na zo'n 5 uur naar het hotel en genoten nog even van het zwembad voordat we gingen feesten. Onze gids Boom begon al met het zingen van Starkoo's Ik Wil Je en samen met Frank (ook NL) waren we klaar voor een feestje. Na het eten dus de straat opgegaan en een bar met live muziek opgezocht, waar voornamelijk onze Canadees Michael volledig los ging. Na een paar uur waren de eerste afvallers daar, en bleef ik over met alle drie de mannen en onze gids. Het was pas 12 uur toen alles dicht ging, dus gingen we maar terug. Ik had m'n Koningsdag niet graag anders ingevuld!

• 29 April 2016 - 12:40

Brenda:

Hey Es, wist niet dat je weer op reis ging! Heerlijk hoor!

Geniet ervan!

Ennuh...Koningsdag in Thailand. Lijkt me fantastisch!

KUS!

• 29 April 2016 - 15:58

Greet:

Hoi Esther,

Zo te lezen heb je meer gefeest dan ons op koningdag! Maar ja, jij had beter weer
    gelukkig. Goed om te lezen dat de groep leuk is en dat je veel ziet.
    Geniet ervan.

Groetjes Greet.

• 29 April 2016 - 16:16

Brigit:

Hoi Esther,

Zo, weer aan je bucketlist aan het werken!! Heerlijk hè. Heel veel plezier enne....wel apart....koningsdag in Thailand. Was je wel in het oranje? ;-)

Groetjes Brigit

• 29 April 2016 - 20:37

Jeannette :

Hallo Esther,
    Gezellig om een reisverslag van je te ontvangen.
    In ieder geval was de start van je reis goed zonder blèrende kinderen, die zijn er hier al genoeg, toch.
    Fijn dat je weer een leuke groep getroffen hebt en met Marie (je slapie) kan je het gelukkige ook goed vinden.
    Wat leuk die drijvende huisjes, heel apart. De warmte zal wel wennen zijn maar dat komt vast goed.
    De liggende boeddha zie ik wel op de foto's als je weer terug bent, maar daar hebben we het nu niet over het is voorlopig genieten geblazen, enne ..... niet teveel feesten ook een beetje cultureel bezig zijn!!, dat kan ik echter wel aan jou overlaten.
    Esther geniet en tot het volgende verslag.
    Liefs Jeannette