Smelten in Sukhothai & chillen op het strand - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Esther Altena - WaarBenJij.nu Smelten in Sukhothai & chillen op het strand - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Esther Altena - WaarBenJij.nu

Smelten in Sukhothai & chillen op het strand

Blijf op de hoogte en volg Esther

13 Mei 2016 | Thailand, Hua Hin

Sawasdee kha! Het avontuur zit er alweer bijna op. Morgenmiddag vertrek ik met de bus naar Bangkok voor m'n reis terug. Ik kom ergens zondagmiddag aan..maar uiteraard vertrek ik niet zonder een laatste verslagje.

Sukhothai, de oude hoofdstad. We komen aan en merken gelijk waarom dit de heetste regio van Thailand is. Aangezien de dag al bijna voorbij is, doen we niet veel anders dan eten, zwemmen en slapen.

De volgende ochtend verkennen we het tempelcomplex per fiets. Leuk idee, zin in! Totdat we naar buiten stappen. De hitte komt ons tegemoet. We stappen op de tuktuk die ons naar de fietsverhuur zou brengen en kijken uit naar het verfrissende windje..vergeet het maar, die is er niet. We stappen dapper op de fiets, en het verkennen van het complex duurt maar een kleine 3 kwartier langer dan gepland, waarvan een kwartier vanwege een interview met een student. We zijn trots op onszelf, en hebben zeker ook genoten van zowel het fietsen als de mooie tempels en Boeddha's. Lunch is meer dan verdiend, en de beste Pad Thai ooit! Dan zien we de temperatuur: 44 graden. We kijken lichtelijk verwonderd, en een vrouwtje zegt ons dat de gevoelstemperatuur op 49 ligt. Hmmm..voor iedereen die wil weten hoe 49 graden voelt: alsof je in een levensechte sauna bent belandt. De wind voelt heet, de zon lijkt recht door je huid heen te branden ook al smeer je nog zo goed, en met 3 liter water red je het tot 4 uur in de middag. Juist, hoogste tijd om verkoeling te zoeken in het zwembad, dan de airco en hopen dat het voor het avondeten wat afkoelt. Nee, maar goed, de curry smaakte heerlijk en ook weer the best so far! En na in totaal 4 liter water mag er ook best een biertje naast ;-)

Volgende dag doen we niet veel anders dan reizen. In onze bus (met airco!) maken we ons op voor een rit van 6 uur naar Bangkok. We maken 1 tussenstop om te eten, maar het ziet er zó dubieus uit, dat ik besluit het te houden bij m'n ananaskoekjes en zak chips. Eenmaal in Bangkok is het nog een half uur naar het hotel. Boom heeft direct een nieuwe groep, en Andy en ik gaan samen met hen uit eten. We zeggen na het eten gedag tegen iedereen, en Andy en ik genieten nog even met een welkomstdrankje van Bangkok by Night.

Het is vreemd om alleen verder te gaan. Na een korte ochtendwandeling gaan Andy en ik naar het station: hij voor zijn vlucht naar huis, en ik voor de metro/skytrain/bus naar Hua Hin. Na 4,5 uur, waarvan een half uur verspild aan bagagechecks, ben ik er dan eindelijk. Inchecken en zwemmen! Ze gaven me een upgrade, dus ik zit in een deluxe bungalow met tuintje; mag vaker gebeuren! Aangezien ik zo kapot ben van al het reizen, duik ik direct na het eten m'n gigantische bed in voor een lange nacht.

12 mei, een perfecte dag om het strand te verkennen. Het is maar 2 minuten lopen, en het strand is zo goed als verlaten. Na zo'n 4 uur zonnen en zwemmen besluit ik dat het even genoeg is; het zonnetje knettert wel door. En dat bleek inderdaad, want met het windje erbij gaat het als een trein. Ik breng de rest van de dag door in de schaduw aan het zwembad, geniet van Hapoy Hour Mai Tai cocktails voor €2,25 en weer een heerlijk roerbakgerechtje.

Vandaag de laatste volledige dag. Na het ontbijt eerst m'n busticket geboekt, en daarna uiteraard naar het strand. Weer verlaten, weer zonnig; vervelend hier! Rond een uur of 4 teruggelopen en aan het zwembad gelegen. Vanavond neem ik een kijkje op de Night Market en hoop ik weer een lekker maaltje te scoren, maar daar ben ik niet zo bang voor. Maar nu eerst nog even langs m'n vriendin Nina om van haar cocktails te genieten! Chai yo!

• 13 Mei 2016 - 22:23

Jeannette :

Hallo Esther,
    Wat een hitte zeg, moet er niet aan denken, vond het hier met 26/28 graden al bloedheet.
    En dan ook nog fietsen in die hitte, stoer hoor.
    Aan alles komt een eind, ook aan jouw vakantie, maar je hebt in ieder geval genoten en daar ging
    het toch om.
    Goeie reis toegewenst en tot horens/ziens.
    Liefs Jeannette