Bergen, national parks & delta - Reisverslag uit Maun, Botswana van Esther Altena - WaarBenJij.nu Bergen, national parks & delta - Reisverslag uit Maun, Botswana van Esther Altena - WaarBenJij.nu

Bergen, national parks & delta

Door: estheraltena

Blijf op de hoogte en volg Esther

19 Juli 2011 | Botswana, Maun

Het quadbiken was fantastisch! Zonsondergang gekeken en daarna hebben we de hele avond in de bar gehangen, waar de roze bodypaint erg populair was...
Volgende locatie is de bergen. We moesten boodschappen doen voor minstens 4 dagen, dus dat was weer een hoop liters bier en aardig wat eten! Voordat we in Spitzkoppe aankwamen een bezoek gebracht aan Cape Cross, waar tussen de 80000 en 250000 zeehonden zijn, fantastisch! Lunch was speciaal; midden op de snelweg! Deze zandweg wordt volgens mij slechts door 4 auto's per dag bereden..
De volgende dag onderweg naar Brandberg, waar we onderweg vast kwamen te zitten op een rivierbedding. We moesten de truck uitgraven..totale vertraging van 2.5 uur!
Na wat welverdiende drankjes de White Lady bushman paintings bezocht, en voor het eerst om 11 uur (vroeg) in bed.
Na zonsopgang onderweg, want we gaan Etosha National Park bezoeken!!! Geweldige game drives gehad, en enorm veel gezien. Big 4: vink!! Luipaard mist, maar die zijn dan ook enorm zeldzaam.. We mogen al blij zijn met de 2 leeuwen!! En uiteraard giraffes, zebra's, olifanten, vele soorten vogels, gemsbokken, springbokken (eindeloos veel!), impala's, struisvogels, steenbokken, hartebeesten, gnoes en neushoorns..en misschien nog wel veel meer! We hebben 2 nachten in Etosha gezeten, 2 verschillende plaatsen, en de 1e had een fantastisch waterhole waar we tot diep in de nacht hebben gezeten om de olifanten, giraffes, zebra's, een neushoorn, een leeuw en 2 hyena's te zien!
Na een lange rit aangekomen in Ngepi, vlakbij de delta. Het kamp had een geweldige bar, waar ook aardig wat Zuid-Afrikanen waren die volledig losgingen op de muziek van Jack Parow..hahahah, verschrikkelijk, maar uiteraard zongen we dat voor de rest van de trip nog!
De volgende dag de delta op met een traditionele boot, een mokoro, voortgevaren door een paalman. Onderweg al redelijk wat nijlpaarden gezien. De volgende dag was echter zeer speciaal, want op de terugweg naar het vaste land was er een nijlpaard op minder dan een meter afstand!!! We hadden wel dood kunnen zijn werd ons verteld, maar na 5 minuten schrik was het vooral lol. De overgang met de ferry ging niet geheel soepel, want we moesten 1.5 uur wachten en kwamen daarom pas om 8 uur aan in Maun. Hier hebben we in de bar onze strafdops genuttigd (shooters die je krijgt bij het stellen van rare vragen, maken van rare opmerkingen, laten vallen van eten etc, en ik kreeg er zelfs 1 omdat ik niets stoms deed). Na veel lol (je moet een dansje doen als je een zebra of springbok neemt, en uiteraard worden die voor je gekozen) en wat gedans om 4 uur in bed..aardige party gehad dus!
We gaan nu onderweg naar Victoria Falls, kan niet wachten!

• 27 Juli 2011 - 10:06

Greet:

Big 4 is toch ook leuk om te zien! Misschien komt het luipaard nog op je
    prive-eiland??
    We hopen binnenkort je foto's te kunnen
    bewonderen!!

Groetjes Bas, Rene en Greet.