De watervallen en het einde,, - Reisverslag uit Victoria Falls, Zimbabwe van Esther Altena - WaarBenJij.nu De watervallen en het einde,, - Reisverslag uit Victoria Falls, Zimbabwe van Esther Altena - WaarBenJij.nu

De watervallen en het einde,,

Door: estheraltena

Blijf op de hoogte en volg Esther

25 Juli 2011 | Zimbabwe, Victoria Falls

De ochtend na Maun hadden Dominik en Martin best wel een kater, maar nadat iedereen weer de nodige slaap in de truck had gehad en ik foto's en video's heb gemaakt was alles weer gezellig zingend en vrolijk. We hadden een pinstop in Maun, maar nergens was er een apparaat waar mijn kaart werkte dus heb ik Euro's moeten inruilen voor Dollars..gelukkig had ik ze! In Nata aangekomen, maar omdat iedereen de avond ervoor aardig had gefeest zijn we na de maanopgang naar bed gegaan..
5 uur op de volgende morgen, want we hadden een gamedrive door Chobe National Park en moesten de grens over naar Zimbabwe voor de Victoriawatervallen. Onderweg langs 135 km(!!) wegwerkzaamheden gereden, dus uiteraard sliep iedereen binnen no-time. Alles ging behoorlijk soepel en bij aankomst in Vic Falls in de lodge een briefing gehad over activiteiten en vervolgens traditionele dans en eten gehad. We hebben hier ook ons shirt gemaakt.
Ik ging de dag daarna op olifantensafari, werd daarna gedropt bij de watervallen (waar je daadwerkelijk binnen 20 seconden drijf en drijfnat bent als je in de buurt komt) en we deden met z'n allen een cruise (op Wolfgang na, maar die is ook behoorlijk ouder). De volgende dag weer mensen met katers, want gratis drank op de 2 uur durende cruise, maar er was geen tijd voor gezeur want we gingen met z'n allen (geen Wolfgang) op leeuwenwandeling! Vervolgens snel inpakken en wegwezen, onderweg naar Hwange, waar we weer een gamedrive deden en weer aardig wat gezien hebben. Het was vandaag Dominik z'n verjaardag dus hebben taart gegeten en champagne gedronken. We konden upgraden en sliepen in huisjes op palen, met uitzicht op een waterhole. Hier waren alleen buffels en olifanten, maar die buffels kwamen wel op 2 meter van mijn huisje!
Na het verlaten van Hwange door naar Matopos, waar we met Ian (die voor Animal Planet oa Karina: Wild on safari 2 afleveringen presenteert) neushoorns op de voet hebben gevolgd, en enorm geluk dat het er 3 waren!!! In Matopos konden we weer upgraden en in huisjes in de rotsen slapen, maar er waren maar 3 huisjes beschikbaar. Gelukkig offerde Martin zich op om met de-altijd-slapende-en-snurkende Wolfgang te slapen, zodat ik met Marthe in een huisje kon, want Wolfgang wilde met een man of alleen..dus zo was iedereen blij!
Met z'n allen de volgende ochtend zonsopgang op het plateau gekeken en door naar Machete, terug Zuid-Afrika in. De gevreesde grensovergang ging gelukkig zeer soepel nadat we uit de wielerwedstrijd gereden waren! Kamp voor de laatste keer opgezet en lange tijd rondom het kampvuur gezeten, waar Brigitte en Dominik voor raadsels zorgden, Marthe voor spelletjes en Martin voor stomme vragen aan Wilma (gids). Wolfgang sliep uiteraard weer op z'n stoel..
De laatste dag is helaas aangebroken! Ik wil niet dat het nu al voorbij is, want het was echt geweldig! Na het bezoek aan bushmanpaintings vlakbij kamp de weg op voor ongeveer 500km naar Johannesburg. Vanavond de laatste avond in de bar, om met veel mooie herinneringen terug te kijken op een fantastische reis! Op naar het volgende avontuur!

• 27 Juli 2011 - 10:03

Greet:

Ja, zo te lezen is het echt fantastisch
    geweest, ik kan niet wachten om naar je toe te komen en ook wat wild te kunnen
    zien in Zuid Africa. Nu gaat het echte
    leven beginnen. Ik hoop dat je snel gewend bent op je stekkie en dat het werken net zo leuk is als je rondreis.
    Groetjes van ons Rene, Greet en Bas.

• 27 Juli 2011 - 10:14

Brigit Alderliesten:

Wow, Esther, wat heb jij al veel meegemaakt zeg en wat is het een fantastische rondreis geworden! Ben inderdaad ook heel benieuwd naar de foto's. Hoop dat je een hele leuke stage tegemoet gaat en dat je ook daar snel je "draai" kunt vinden.

• 27 Juli 2011 - 10:15

Bep:

Ja, je hebt een super reis achter de rug met gezellige mensen die je nog gaat missen ( behalve eentje dan !!)
    Nu op naar het nieuwe avontuur waarbij ook gewerkt moet worden.
    Ik hoop dat je het daar net zo naar je
    zin gaat hebben.
    groetjes Bep