Weer eens een verslagje - Reisverslag uit Kenton on Sea, Zuid-Afrika van Esther Altena - WaarBenJij.nu Weer eens een verslagje - Reisverslag uit Kenton on Sea, Zuid-Afrika van Esther Altena - WaarBenJij.nu

Weer eens een verslagje

Door: estheraltena

Blijf op de hoogte en volg Esther

17 Oktober 2011 | Zuid-Afrika, Kenton on Sea

Hallo allemaal,

Ik weet dat ik de laatste tijd niet heel erg actief ben geweest, maar alles heeft zo zijn reden.. Vanaf begin september tot nu heb ik slechts 1 weekje vrij gehad; toen het gezin over kwam, en vervolgens dus niet meer. Ik heb dan ook heel erg weinig zin om in de avond nóg meer tijd achter de computer door te brengen, want een 9 uur durende dag vind ik eigenlijk al meer dan genoeg..maar ik doe nu dus even hard m'n best!

De week dat m'n ouders & broertje hier waren was erg gezellig!!! Ik had ze verrast door de boodschappen alvast in hun huisje te leggen, en Charlene heeft me geholpen om het huisje ook een beetje te versieren, zodat we de verjaardag van ma nog eens over konden doen; met mij erbij dan deze keer. Het duurde wel even wat langer voordat ze mij konden zien, want ik had eerst een afscheidsfeestje van ranger Tyrone en keukenhulp Noxee, en een babyshower op hetzelfde moment van keukenhulp Phumi, maar daarna had ik dus ruim de tijd om overal heen te gaan met ze.

Verschillende plaatsen hebben we bezocht; Port Alfred om te shoppen, Port Elizabeth om m'n visum te verlengen (jippie, 2.5 uur in home affairs!), Addo National Park, Sibuya Game Reserve (waar ik dus werk) en Kariega Game Reserve (onze buren). Stephan, een vriend van Charlene, had namelijk een scout voor ons geregeld; een soort van gratis game drive, waar normaal gesproken geen gasten op gaan, maar waar je ziet wat er achter de schermen gebeurd. Al met al een gezellige week, die eigenlijk veel te snel voorbij vloog..

Vervolgens kwamen de rest van de studenten aan; Ella uit Engeland, die bij ons in huis verblijft, en Troy uit Australië. We hebben daarom een aantal keer feest gevierd; in de pub, bij ons thuis en op het reserve.
Charlene, Ella en ik hadden een braai georganiseerd om iedereen bij elkaar te krijgen voor Troy met name. Het was een erg gezellige avond, die echter niet stopte toen iedereen om 11 uur weg ging! Met de overgebleven mensen zijn we naar Justin's huis op het reserve gereden, waar we met een select gezelschap nog even verder feestten voordat we midden in de nacht op game drive gingen..! Jammer dat het zo donker was, want we zagen een soort van zeldzame lynx! Uiteindelijk kwamen we om half 6 thuis aan...

Afgelopen weekend was het weer erg gezellig; van 5 tot 8 hebben ze in Homewoods/Jeremiahs (waar ze heerlijke pizza's hebben!) een special; 10 rand voor een drankje naar keuze (ongeveer €1)! En daarnaast ook nog live muziek, dus kan niet beter. Daarna overgehopt naar Bushman's Bar & Grill (BBG's) waar ze ook (betere) live muziek hadden. Dit duurde echter niet lang, want Justin was jarig en nodigde ons uit om bij hem zijn verjaardag te vieren. Om 1 uur besloten ze naar Grahamstown te gaan, maar omdat ik weer om kwart voor 7 op moest, zijn Charlene en ik naar huis gereden..en dat was maar goed ook! Diegenen die namelijk wel mee gingen kwamen toen pas thuis!!!

Het lijkt nu misschien of ik alleen maar aan het feesten ben, maar helaas; het werk is slopend, daarom houden we de vrijdag erin. Na een week werken (en zeker nu ik 3 weken achter elkaar werk) is het wel nodig om er even helemaal uit te gaan. Volgende week heb ik gelukkig een weekje rust, kan niet wachten! Ik ga binnenkort mijn nieuwe lading foto's op mijn Picasa webalbum zetten; zodra dat is gebeurd, zal ik weer even een berichtje neerzetten met de link.

Groetjes vanuit Kenton!

  • 17 Oktober 2011 - 17:00

    Bep De Mooij:

    Hoi feestbeest(je).Gezellig hoor al die mini feestjes, want je moet ook hard werken heb ik gehoord.Ik hoop dat er weer een aantal mooie foto's volgen. Geniet volgende week van je weekje vrij en binnenkort kom ik zelf even de temperatuur in Kaapstad voelen.
    groetjes Bep

  • 17 Oktober 2011 - 17:51

    Marlies:

    Leuk weer om te lezen Esther en gezellig toch juist al die feestjes ;)
    Liefs Marlies

  • 17 Oktober 2011 - 19:21

    Rene, Bas En Greet:

    Ho Esther, ik hoop dat er weer veel mensen gaan reageren op je verslag.
    Mooie foto's staan er weer op, ook wij
    gaan er daar een paar van gebruiken voor ons eigen album. Sterkte deze week nog met werken, daarna lekker bij komen en uitrusten. We spreken elkaar weer snel. Groetjes aan iedereen daar van ons.

  • 20 Oktober 2011 - 15:00

    Arie En Jeannette:

    Hallo Esther,
    er is daar altijd wel iemand die een feestje op touw zet, een hele leuke afwisseling na het harde werken,
    9 uur per dag kom je hier niet meer tegen, komt de Arbo in opstand. Het weekje met je ouders en Bas was erg gezellig, jammer dat het zo kort is.
    Zij hebben ook een geweldige reis gehad. Jammer dat de telefoon van je
    vader stuk was toen ze op Schiphol arriveerden. Afijn het weer was prachtig dus verzachtte het wachten op de taxi (mijn persoontje).
    Inmiddels is het al weer bijna eind oktober, de tijd vliegt voordat je het weer sta je ook op Schiphol maar dan met een geweldige ervaring rijker.

    Esther nog veel plezier en tot horens / ziens.


  • 22 Oktober 2011 - 21:25

    Brigit:

    Hoi Esther,
    Leuk verslagje weer en wat een prachtige foto's! Het begint alweer aardig op te schieten voor je. Hoop dat je de komende tijd nog veel leuke dingen mee gaat maken. Komen er nog meer mensen over uit Nederland?
    Groetjes,
    Brigit

  • 31 Oktober 2011 - 11:20

    Adri Van Dam:

    Hoi Esther, nou klinkt allemaal wel erg vervelend inderdaad.
    Geniet er voorlopig nog volop van, voor je het weet ben je weer terug in nederland en moet je weer wennen aan het nederlandse weer.
    Nog veel "werk/stage" plezier toegwenst.

    Groetjes Adri.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Actief sinds 09 Mei 2011
Verslag gelezen: 353
Totaal aantal bezoekers 49797

Voorgaande reizen:

12 Mei 2023 - 21 Mei 2023

Marokko

27 Augustus 2022 - 06 September 2022

Actieve roadtrip Albanië

05 Juni 2022 - 19 Juni 2022

Noorwegen

26 Augustus 2021 - 10 September 2021

Baltische Staten

06 November 2019 - 20 November 2019

Zuid-Afrika

05 Juli 2019 - 29 Juli 2019

Kenia & Oeganda

05 April 2018 - 01 Mei 2018

Ecuador & Galápagoseilanden

05 September 2017 - 21 September 2017

Zuid-Korea

24 April 2016 - 15 Mei 2016

Thailand

17 Maart 2015 - 03 April 2015

Costa Rica

13 November 2013 - 28 November 2013

Mexico, Guatemala & Belize

12 Augustus 2013 - 27 Augustus 2013

Java & Bali

01 December 2012 - 23 December 2012

Rwanda

01 Juli 2011 - 18 December 2011

Grote reis Zuid-Afrika

Landen bezocht: