De laatste weken/dagen - Reisverslag uit Kenton on Sea, Zuid-Afrika van Esther Altena - WaarBenJij.nu De laatste weken/dagen - Reisverslag uit Kenton on Sea, Zuid-Afrika van Esther Altena - WaarBenJij.nu

De laatste weken/dagen

Door: estheraltena

Blijf op de hoogte en volg Esther

08 December 2011 | Zuid-Afrika, Kenton on Sea

Hallo allemaal,

In de tussentijd is er weer aardig wat gebeurd, dus heb weer eens wat omm te vertellen hier!

We hebben de nodige veranderingen binnen het reserve gehad; zo hadden we Dwayne, een nieuwe ranger, die helaas binnen een week het voor gezien hield, en Troy is helaas eind november vertrokken om te gaan reizen. Verder hebben we sinds vorige week 2 nieuwe stafleden; Chris, een ranger, en Andrea, die in reserveringen en receptie gaat werken omdat Charlene mijn taak in marketing over neemt.

De afgelopen week was niet alleen hectisch door alle nieuwelingen, maar we hebben onderhand ook (EINDELIJK!) een nieuw reserveringssysteem. Charlene, Andrea en Lesley (accountant) hebben allen training gehad en ik zweefde zo'n beetje overal en nergens omdat het systeem op het hele netwerk opgezet moest worden..

Uiteraard hebben we ook weer de nodige feestjes gehad: Halloween hebben we gevierd (Charlene, Troy en ik gingen met witte lakens en felgekleurde pruiken de straat op om bij Bryan wijn te gaan drinken), daarna kwam carnaval (uiteraard was iedereen verkleed!) en afgelopen weekend ook een soort van sinterklaas kunnen vieren (met warme chocomel, speculaas en Hollands weer!!!). Verder zijn uiteraard de weekenden ook weinig veranderd; Homewoods/Jeremiah's(Jerry's) en Bushmans Bar & Grill (BBG's) zijn toch wel onze vaste stekkies. Charlene, Ella, Kerrow, Troy en ik gingen er meestal op uit, maar nu Troy weg is hebben we wat plaatsvervangers gezocht en gevonden; nadat we met z'n drieën dankzij Stephan op een scout zijn geweest bij Kariega zijn die Kariega rangers niet meer bij ons weg te slaan!

Helaas zit mijn tijd er al weer bijna op, wat eigenlijk best een raar idee is. Op dit moment zijn de plannen om morgen een grote braai bij ons te houden (mijn afscheid en welkom voor Andrea & Chris, alle mensen die we ook maar kennen komen) en donderdag vieren we met z'n allen kerst op het reserve en dan ook nogmaals een welkom en afscheid (omdat dan alle werknemers aanwezig zijn).

Ik ga het hier zeker weten enorm missen! Maar het is ook wel weer fijn om voor kerst thuis te komen..

Groetjes!

• 08 December 2011 - 17:36

Corine:

Hej, leuk weer wat te lezen, tis nu inderdaad echt aftellen! Veel plezier op je afscheidsbraai!

• 08 December 2011 - 17:57

Bep:

Hoi Esther

Maak er nog maar een paar leuke en zeer gezellige dagen van. Ik ben stiekum aan het aftellen tot je weer terug ben, want ik zoek wat meer uitdaging met catannen.

groetjes Bep

• 08 December 2011 - 18:33

Esther Altena:

Haha bedankt allebei, ik ga er zeker nog een groot feest van maken!

• 08 December 2011 - 19:20

Greet:

Zo, net je verslag gelezen nadat we ongeveer weer een uurtje geskyped hadden. Ja afscheid nemen moet je in etappes gaan doen, want je hebt onderhand zoveel kennissen opgedaan.
    Maar gelukkig kan je straks veel mailen
    en misschien ook skypen naar je vrienden daar. Wij tellen de nachtjes al af hoor!! Ene Afrikaans eten met de kerst moet toch ook verzachten.
    Veel plezier nog daar en tot zondag over een week op schiphol.

• 08 December 2011 - 19:36

Brigit:

Hoi Esther,

Wat een veranderingen met al die mensen die komen en gaan, haha. De tijd is volgens mij voorbij gevlogen voor je. Je hebt veel gezien, meegemaakt en nieuwe vrienden ontmoet. Denk dat je het inderdaad zult gaan missen en best een beetje moet acclimatiseren wanneer je weer thuis komt. Gelukkig bestaan er tegenwoordig veel moderne technieken waardoor afstanden niet meer tellen. Geniet vooral nog van die laatste dagen en feestjes. Wij hebben tijdens ons laatste bezoekje aan Noordwijk de prachtige foto's mogen bewonderen. Groetjes en tot een volgende keer.;-)

• 08 December 2011 - 20:47

Marlies:

Het is nu idd aftellen. Geniet nog van de laatste weekjes daar :)

• 10 December 2011 - 14:51

Arie En Jeannette:

Overal komt een einde aan, maar ik ben ervan overtuigd dat het een heel
    leuk afscheids/welkomfeest zal worden.
    Je moet hier afkicken, zoveel feesten als daar heb je hier waarschijnlijk niet.
    Met Kerst thuis is ook wel weer leuk.
    Alles heeft zijn bekoringen.
    In januari gaan we gezellig weer een keer met z'n allen pannenkoeken eten, kan je het een en ander over je ervaringen vertellen.
    Esther, leuk afscheidsfeest en goeie reis.

• 11 December 2011 - 11:18

Ab, Ellen &deKids:

Hoi Esther,
    Wel gezellig hoor al die feestjes nog in her verschiet, alleen jammer dat het afscheidsfeestjes zijn. Maar geniet nog lekker van de laatste dagen (uurtjes) en een hele goede reis weer richting Noordwijk.
    Groetjes Ab, Ellen, Selim, Emin en Sanne

• 13 December 2011 - 08:28

Esther Altena:

Bedankt allemaal! De tijd vliegt inderdaad voorbij, en voordat ik het weet zit ik weer in dat koude landje bijna 10000km verderop!
    Afgelopen vrijdag was groot feest, hebben ons allemaal enorm vermaakt, maar voor de meesten is het nu genoeg gefeest omdat de drukte gaat beginnen! Alles kwam dus op het juiste moment ;) Het fotoboek wordt al langzaamaan gemaakt, zodat ik binnenkort alles kan laten zien en vertellen.!