Het "normale" leven... - Reisverslag uit Kenton on Sea, Zuid-Afrika van Esther Altena - WaarBenJij.nu Het "normale" leven... - Reisverslag uit Kenton on Sea, Zuid-Afrika van Esther Altena - WaarBenJij.nu

Het "normale" leven...

Door: estheraltena

Blijf op de hoogte en volg Esther

18 Augustus 2011 | Zuid-Afrika, Kenton on Sea

Hallo allemaal!

Ten eerste sorry dat het even duurde eerdat ik weer een berichtje typ... Ik wilde wel wat te vertellen hebben, maar we hebben ook behoorlijke problemen gehad met internet dus vandaar.
Ondertussen heb ik, na het bezoek aan kamp met Tyrone, de dag daarna op pad geweest met Tanya en Morgan. We moesten gordijnen ophangen voor de volgende gasten, maar na 3 gordijnen die er niet uitzagen hebben we ze er weer afgehaald om gestoomd te worden en zijn maar gaan shoppen in Port Alfred (voor het bedrijf).
Het normale leven begon daarna; veel marketing, een beetje receptie en heeeel erg veel studie over het park. Omdat m'n SIMkaart in het begin nog niet werkte, moesten we weer naar Port Alfred op zaterdag om dat probleem op te lossen; bleek dat ik alleen maar beltegoed hoefde te kopen, want de activatiesms kwam schijnbaar niet...welkom in Afrika! Samen met Charlene nog verder geshopt en genoten van het zonnetje dat die dag scheen.
Maandag was het Skype-tijd met het thuisfront, en ondanks ik had afgesproken kon ik niet op tijd komen; we gingen langs bij Bev om haar bloemen te brengen en bleven gelijk 2 uur zitten met een glas OBS (Old Brown Sherry).
Sinds de marketing gewoon elke dag doorgaat van 8 tot 4, ga ik vooral verder in op de overige dingen die ik doe/gedaan heb. Omdat het al best vroeg donker is en we helaas (nog) geen tv in huis hebben (is kapot gegaan een jaar terug) is het vooral spelletjes doen op de pc, puzzelen, lezen en muziek luisteren. Internetverbinding is via een kabel in receptie, en is niet geweldig, maar het werkt zo gezegd...
In die week hebben we, na maandag bij Bev, dinsdag op de jetty aan het water bij ons beneden gezeten met een biertje om zonsondergang te kijken. De dag erna nam Bryan ons mee naar een speciale watervlakte voor zonsondergang, waar we een kudde olifanten tegen kwamen in Kariega Game Reserve (de buren). Een afterborrel in Stanley's, een lokale pub, sloot de avond af. De volgende ochtend was de hond, Sheila, ziek. We kwamen erachter dat ze de vorige avond stiekem een halve zak hondenvoer had opgegeten!
Het regende aardig die dag, en Kerrow, een van de rangers, besloot dat dat de perfecte gelegenheid was voor een duik in de rivier...
6 ausustus; door de regen hebben we 6 gasten ipv 19, maar dat bleek maar goed ook; er was een lijk in de rivier gevonden. Achteraf bleek dat deze sukkel besloot van de brug te springen terwijl hij niet kon zwemmen. Dit alles was zoveel sensatie, dat na de ontdekking (door Tyrone) het gehele politiebureau hier op de stoep stond met vragen. Het kan echter niet op dit weekend, want 8 augustus besloten de nijlpaarden van Kariega te gaan zwemmen in de rivier! Het heeft 2 dagen geduurd, maar ze zijn gelukkig gevangen en zonder al te veel problemen weer terug waar ze horen.
Vorige week vrijdag ben ik dan eindelijk op dagtrip geweest om het reserve te zien! Samen met Kerrow en 4 Zuid-Afrikanen uit Grahamstown ging ik eropuit; een relaxte cruise van een uur over de rivier, een buffetlunch van een uur en daarna gamedriven. We hebben aardig wat gezien; zebra's, olifanten, giraffen, neushoorns, cheetahs, leeuwen, impala's, nyala's, bushbokken, apen (vervet monkey) en een behoorlijk zeldzame blue duiker. Verder ook nog enorm veel verschillende soorten vogels gezien, waaronder king fishers en elke fish eagle in de omgeving.
Het weekend heb ik alleen in receptie gezeten; best wel even lastig, maar gelukkig zonder al te veel problemen gegaan. 3 dagen terug kwamen er 29 studenten op bezoek, en het inchecken ging, met z'n 2en, gestructureerd en veel sneller dan verwacht. Gisteren en vandaag (heb nu vrij) is er een filmploeg aanwezig. Er is dus aardig wat aan de hand voor zo'n minidorpje waarvan 75% bejaard is!
Morgen hebben we een braai bij Kariega, dus ik hoef me niet te vervelen!
Het weer is nog steeds goed; af en toe een dag met harde regen, maar daarna weer volop zon en rond de 20 graden (voor winter toch behoorlijk goed!)
Om nog even terug te komen op alle reacties; HEEL ERG BEDANKT! En het spijt me dat ik niet kon antwoorden; de tijd op internet die ik had was helaas gewoon te kort. De wijn smaakt prima en er bleven helaas geen mensen van de groep voor stage; die Duitse man, Wolfgang, die is nu nog wel aan het rondreizen door Botswana, Mozambique etc... We hebben in ieder geval afgesproken om elkaar nog hierna te zien (de Zwitsers, Noren en ik dan).
Hoop dat ik nu ongeveer alles wel beantwoord heb, en zal binnenkort ook wat nieuwe foto's online zetten.

• 18 Augustus 2011 - 10:53

Rosanne Hazenoot:

Gaaf Es! Zo te lezen heb je het aardig druk! Wat een verhaal joh van dat lijk. Succes met je stage en heel veel plezier!!

Liefs,

Roos