Kamperen is begonnen! - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Esther Altena - WaarBenJij.nu Kamperen is begonnen! - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Esther Altena - WaarBenJij.nu

Kamperen is begonnen!

Door: estheraltena

Blijf op de hoogte en volg Esther

11 Juli 2011 | Namibië, Swakopmund

Daar ben ik weer! Het heeft een tijdje geduurd omdat we nu aan het kamperen geslagen zijn. We hebben een deel van de wijnroute afgereisd en vervolgens boodschappen gedaan voor 5 dagen..dat is best een aardige hoeveelheid bij elkaar! We dropten de truck op een camping en zetten onze tenten op, wat aardig grote dingen zijn!! 4 juli was ijs, maar dan ook IJSKOUD ‘s nachts, dus iedereen besloot de volgende dag warmere kleding te kopen bij de China store.
De laatste paar dagen was weinig slap, vroeg op. Maar dan heb je ook wel wat! Prachtige sterrenhemels en kampvuren, en heeeel erg veel gezelligheid. We hebben 15 km in 2 dagen over de Orange River gekanoot, niet al te makkelijk! De 2e dag heel erg veel wind, 1 kano is omgeslagen maar verder niets ernstigs.
Na de Orange River richting Fish River Canyon, de op 1 na grootste canyon op de wereld en behoorlijk groot. De wegen in Namibie zijn niet al te lekker om op te rijden, veel zand etc, maar het is geweldig om te zien hoe het landschap steeds na 5 minuten verandert!
Ondertussen hebben we ook een aantal game drives gedaan, en hebben al aardig wat gezien! Heeeeel erg veel springbokken, gemsbokken en ook een aantal zebra’s, wildebeesten, struisvogels, wildkatten en vossen. We hebben zelfs, best zeldzaam, klipspringers en stokstaartjes gezien, en een luipaard gehoord tussen al het gesnurk door…
Gisteren waren we in Sossusvlei, geweldig! We hebben duinen beklommen, wat best zwaar was omdat het, ondanks dat het winter is, nog steeds meer dan 25 graden is. We zijn nu in Swakopmund, waar ik straks ga quadbiken. Ik zou ook nog met een jeep de woestijn ingaan, maar er was vanochtend een zandstorm dus dat ging niet door helaas..
Het is hier nog steeds geweldig, en kan niet wachten om de rest van Afrika te zien!

• 11 Juli 2011 - 10:52

Bep:

Zo boffer , dat gaat prima zo. Heb je nog stiekum wat van dat mooie rode zand meegenomen? Ben benieuwd hoe je het quadbiken vond .Fijn dat jullie het zo gezellig hebben. Ik hoop dat je binnenkort de neushoorn zal zien. Veel plezier en minder kou dan maar. groetjes Bep

• 11 Juli 2011 - 10:52

Greet:

Nou, dat gaat goed zo te lezen!! Weinig slaap is niet erg, dat haal je wel weer in. Wat een avonturen zo he.
    Ik hoop dat jullie morgen eventueel
    de olifanten kunnen zien. Misschien krijg je later nog een jeepsafari, maar ja denk anders maar aan die van Jordanie! Heel veel plezier hoor.

Groetjes Rene, Greet en Bas.

• 11 Juli 2011 - 11:28

Adri:

Wow klinkt allemaal erg leuk, we zijn benieuwd naar de eerste foto's :-)

Groeten, Adri.

• 11 Juli 2011 - 19:48

Brenda:

Klinkt super!! Jaloers! Geniet ervan :).

• 11 Juli 2011 - 20:11

Iris:

zozo jij hebt het weer prima voor elkaar.geniet er van :) als je tijd hebt moet je maar even je mail lezen! liefsss

• 13 Juli 2011 - 17:13

Fam. Vllasaku:

Hoi Esther,
    We zijn erg blij dat je het naar je zin heb, en dat je alles leuk vind in Afrika. Zeker spannend voor je. Een heel andere wereld. Wij zijn ook gisteren teruggekomen uit turkije, maar we hebben gelijk jou verslagen gelezen. Dus we blijven je volgen. Doe geen rare dingen en geniet van je verblijf in Afrika.
    Groetjes, Ab, Ellen, Selim, Emin en Sanne