De eerste dagen: vlucht & Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Esther Altena - WaarBenJij.nu De eerste dagen: vlucht & Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Esther Altena - WaarBenJij.nu

De eerste dagen: vlucht & Kaapstad

Door: estheraltena

Blijf op de hoogte en volg Esther

03 Juli 2011 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Na ongeveer een uur vertraging op Londen Heathrow en lichte turbulentie aan het einde ben ik veilig in Kaapstad aangekomen. Nadat ik door de paspoortcontrole was gekomen lag mijn reistas direct al op de bagagebelt en kon ik op zoek naar de man die mij met de taxi naar de Drifters Cape Town Inn zou brengen. Er werden eerst nog 2 andere mensen weggebracht, zodat we direct wat van Kaapstad konden zien. Wat is dat groot! Direct na het verlaten van het vliegveld denk je een vuilnisbelt te zien..maar het bleken woningen te zijn; de meeste niet groter dan een schuur en “gebouwd” van golfplaten met gaten erin.. Verder zijn we langs het Waterfront gereden en het stadion.

Bij aankomst bij de Inn om 10 uur had ik tot 1 uur de tijd om mezelf klaar te maken. Daarna was de ontmoeting met de groep; we zijn met een stelletje Zwitsers, 2 mensen uit Noorwegen en een man uit Duitsland. Lekker klein groepje dus! De gids is ook nog niet heel oud, eigenlijk is ze slechts een paar dagen ouder dan ik. Iedereen is tussen 20 en 30, met uitzondering van de man uit Duitsland. Ziet eruit als een erg gezellige groep.

We begonnen met een bezoek aan Fairview, waar we een wijn- en kaasproeverij hebben gehad. Daarna gingen we verder naar Stellenbosch, een oude stad. We hebben hier rondgelopen, maar omdat het regenachtig was hebben we niet veel meer gedaan. We aten met z’n allen, uitgezonderd de Duitser, aan het Waterfront bij Quay 4, waar ik een trio van verschillende steaks heb gegeten; springbok, struisvogel en impala. We sloten af met een halve liter Castle bier in een Engelse pub en werden naar huis gereden door een (wat leek) dronken taxichauffeur die verslaafd was aan eten.

Vandaag was de dag dat we Kaapstad verder hebben verkend. We begonnen om 9 uur met rijden naar de Tafelberg, die we hebben beklommen; een 2 uur lange tocht omhoog. Toen we op de top kwamen, was het helaas bewolkt, maar na ongeveer een half uur hebben we gelukkig nog een beetje van het uitzicht kunnen genieten. Terug gingen we met een ronddraaiende kabelbaan, die ons in slechts 5 minuten beneden bracht.. Vervolgens gingen we naar Hout Baai om wat te eten aan het water; fish and chips. We hadden een langere stop nodig en zijn met taxi verdergegaan omdat er een probleem was met de elektrische bedrading van de truck. Met de taxi gingen we naar Kaap de Goede Hoop, waar we wilde impala’s en bontebokken hebben gezien, en naar Boulders voor wilde pinguïns. In de avond zijn we aan de overkant van de Inn gaan eten bij Spur, waar ik steak met cheddar cheese en champignonsaus op heb.

We zitten nu in de relaxruimte in de Inn en het is erg gezellig, maar het enige probleem is het internet. Het is ook nog niet zeker hoe vaak we internet zullen hebben en hoe goed het zal zijn, maar ik ben er zeker van dat dit het begin is van een geweldige tour!

• 03 Juli 2011 - 20:51

Brigit Alderliesten:

Hoi Esther,
    leuk hoor gelijk al zo'n verslagje! Je hebt al aardig wat gezien in 1 dag en ook aparte dingen gegeten lees ik. Ben inderdaad benieuwd hoe vaak je in de gelegenheid zult zijn om een verslagje te plaatsen. Groetjes en vanaf hier.....welterusten.

• 04 Juli 2011 - 07:37

Corine:

Hej, goed te horen dat je veilig bent aangekomen en je zo te lezen goed vermaakt!

• 04 Juli 2011 - 10:22

Greet:

Zo eindelijk is het dan begonnen voor je Prettig dat het zo,n kleine groep is!
    Het eten smaakt goed zo te lezen, goed dat er af en toe ook afzien op het programma staat haha. Veel plezier en tot horens.

Groetjes Rene, Greet en Bas.

• 04 Juli 2011 - 17:42

Bep:

Hoi Roseetje, leuk om zo snel al wat van je te lezen. Hoe smaakt die afrikaanse wijn?

Bep

• 05 Juli 2011 - 07:16

Rosanne:

Hey Es!

Nou zo te lezen heb je al aardig wat gezien. Misschien kom je mevrouwtje Beijkerk nog wel tegen ;) Of word je ook verliefd op een Afrikaan xD. Veel plezier!

xxx

Roos

• 06 Juli 2011 - 11:03

Arie En Jeannette:

Hoi Esther,
    Wat heb je al veel gezien in zo'n korte tijd. Geniet met volle teugen, deze
    kans is uniek.
    Groetjes Arie en Jeannette

• 10 Juli 2011 - 15:36

Petra Blankert:

Heel veel plezier met je rondreis en later met je stage geniet ervan