Karibu in Kenya - Reisverslag uit Eldoret, Kenia van Esther Altena - WaarBenJij.nu Karibu in Kenya - Reisverslag uit Eldoret, Kenia van Esther Altena - WaarBenJij.nu

Karibu in Kenya

Blijf op de hoogte en volg Esther

09 Juli 2019 | Kenia, Eldoret

5 juli, 9 uur. Een vriendelijke tijd. We vertrekken naar Schiphol en gelukkig valt het nog mee met 'de vakantiedrukte'. Ik ben ruim op tijd om de Dollars voor de zogenaamde groepspot te pinnen. Gezien dat er nogal wat zijn, kan dat niet in 1x. Maar daar denkt het apparaat helemaal anders over; ondanks dat het bedrag goed is om eruit te nemen, kan ik niet meer pinnen. Na een half uur met de bank aan de telefoon is de conclusie: "je hebt je limiet wel verhoogd, maar omdat je bij een andere bank pint, kun je niet meer dan €1000 opnemen per dag". Sta je dan..! Ik word nog wel even doorverwezen naar het wisselkantoor, kijken wat ze daar nog kunnen doen. GELUKKIG kan ik daar nog wel bijpinnen en kan ik met al m'n Dollars op zak toch met een gerust hart een bakkie doen en het vliegtuig binnenstappen. Ik zat naast een praatgraag ouder stel uit Seattle, maar al snel kwam er een wissel omdat er mensen waren die niet in de stoelen bij de nooduitgang pasten.. Gelukkig was de ruimte die ik had nog genoeg. In de tussentijd vond er nog een hele stoelendans plaats, en gingen we 20 minuten te laat weg. De vlucht was verder wel oké en na een filmpje of 4 waren we in Nairobi. De rij voor de douane was een behoorlijke, en uiteindelijk was ik na 5 kwartier bij de tassen waarbij de mijne ook nog bijna als laatste op de band kwam te liggen. Blij was ik dan ook toen ik rond kwart over 12 in bed lag.

De wekker ging om half 8, en na een douche en een ontbijtje kon ik er weer tegenaan! Eerst nog even langs de receptie, want er was blijkbaar iets fout met de reservering. Ze hadden geen kamer meer vrij, ondanks dat ik die wel geboekt had, en dus werd ik naar een tentje gestuurd om zo maar niet op straat te hoeven slapen. Ik wachtte op m'n agent met wie ik om 9 uur had afgesproken, en die kwam uiteindelijk rond kwart voor 10. Ik hoop toch dat de rest van de trip beter gaat verlopen..! In de tussentijd heb ik Brendan en Leisl ontmoet, die later met mij op de tour zitten. De dag was verder erg geslaagd; een bezoekje gebracht aan het kantoorgebouw, toen naar het Sheldrick Wildlife Center waar ik olifanten zag, en vervolgens door naar het Giraffe Center om dicht bij deze beesten te staan. Na een late lunch en een wijntje met de familie van m'n agent, ging ik weer terug naar het Camp. Even relaxen mocht wel! Er zou een grote groep komen, dus het avondeten deed ik ook niet al te laat om ze maar voor te zijn. Met een heerlijke dagschotel van ribbetjes met spicy wedges zat ik bommetje en was het tijd om m'n tentzeiltje te sluiten. Enkel ver weg het geluid van auto's; wát een plek in "de stad" Nairobi.

7 juli, de dag dat ik de anderen ga ontmoeten. Ik houd de dag vrij om langs het zwembad te genieten van de rust, de vogels en in de middag ook de zon. Ik ontmoet tijdens de lunch nog een aantal mensen die met me meegaan op de trip. Om 6 uur komen we rondom de vuurkorf bij elkaar. We zijn in totaal met 12: 5 Australiërs, 4 Engelsen, een Ierse en met mij nog een andere Nederlandse, en alles een beetje een mix. Nadat we het verloop kort hebben besproken, gaan we eten en kunnen we de 2e helft van het WK vrouwenvoetbal nog zien.

Kwart voor 3. Een enorme knal, een aanhoudende ruis alsof er een vliegtuig laag overvliegt en daarna water dat uit een goot naar beneden stroomt. Niet veel mensen kunnen nog slapen. Er is (zo blijkt in de ochtend) een waterleiding ontploft. Gelukkig doen de douches het nog en kunnen we ons enigszins opfrissen voordat we zo'n 8 uur in de truck doorbrengen. Het is voornamelijk een reisdag, en omdat er niets bij de theeplantages van Kericho gebeurd, rijden we door naar Eldoret om de rit van de volgende dag wat in te korten. Onderweg zien we allerlei soorten dorpjes, en zelfs al wat apen, bokjes en zebra's. Ik sta gelijk op voor de kookshift van vandaag, maar heel spannend is het klaarmaken van broodjes langs de kant van de weg nu ook weer niet. Tegen half 5 komen we bij ons kamp aan en is het tentje op, koken en een beetje relaxen rondom het kampvuur van de cave bar. Voorlopig was dit onze laatste nacht in Kenia, klaar voor Oeganda!

  • 09 Juli 2019 - 15:00

    Greet:

    Hoi Esther, een spannend begin zo, maar ja kamperen is best te doen, dus dat tentje was niet echt afzien denk ik. Mooi aantal voor de groep zo. Veel plezier en ik hoop dat je veel mooie dingen gaat zien.
    Groetjes.

  • 09 Juli 2019 - 15:03

    Rene Altena:

    Ja Nairobbery is een stad waar je beter niet te lang moet blijven. Wat dat betreft is het wildebeest camp een oase van rust. Veel plezier!! Groeten van pa en ma

  • 09 Juli 2019 - 15:13

    Jeannette Slappendel:

    Hallo Esther
    Net weg en al het nodige meegemaakt.
    Jij bent echter niet voor een gat te vangen, wel voor een tentje.
    Geen probleem voor jou, je bent wel wat gewend.
    Een groep van 12 mensen met 4 nationaliteiten is wel leuk.
    Klaar voor Oeganda (gelukkig geen Idi Amin meer aan het bewind).
    Heel veel plezier en ga genieten.
    Liefs Jeannette

  • 09 Juli 2019 - 17:51

    Brigit:

    Hey Esther, weer op pad zie ik! Dat wordt vast weer een mooie trip. Hoeveel dagen blijf je weg? Nu op naar Oeganda dus. Leuk om je weer te kunnen volgen op deze manier. Veel plezeier en lekker genieten. Groetjes, Willem en Brigit

  • 10 Juli 2019 - 16:30

    Esther Altena:

    Bedankt weer allemaal voor het meelezen! Het is tot nu toe veel reizen geweest, maar absoluut de moeite waard! De groep is erg gezellig en het tenten opzetten zijn we nu al gewend. In totaal ben ik zo'n 3,5 week weg, waarvan 3 met deze groep. Bijna richting de rhino's en daarmee ons eerste echte wildlife...!

  • 11 Juli 2019 - 11:10

    Petra :

    Leuk om je reisverslag te lezen, ook alweer genoeg meegemaakt
    Veel plezier met elkaar en geniet van al het moois om je heen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Eldoret

Esther

Actief sinds 09 Mei 2011
Verslag gelezen: 322
Totaal aantal bezoekers 49245

Voorgaande reizen:

12 Mei 2023 - 21 Mei 2023

Marokko

27 Augustus 2022 - 06 September 2022

Actieve roadtrip Albanië

05 Juni 2022 - 19 Juni 2022

Noorwegen

26 Augustus 2021 - 10 September 2021

Baltische Staten

06 November 2019 - 20 November 2019

Zuid-Afrika

05 Juli 2019 - 29 Juli 2019

Kenia & Oeganda

05 April 2018 - 01 Mei 2018

Ecuador & Galápagoseilanden

05 September 2017 - 21 September 2017

Zuid-Korea

24 April 2016 - 15 Mei 2016

Thailand

17 Maart 2015 - 03 April 2015

Costa Rica

13 November 2013 - 28 November 2013

Mexico, Guatemala & Belize

12 Augustus 2013 - 27 Augustus 2013

Java & Bali

01 December 2012 - 23 December 2012

Rwanda

01 Juli 2011 - 18 December 2011

Grote reis Zuid-Afrika

Landen bezocht: