Saludos desde Ecuador! - Reisverslag uit Baños, Ecuador van Esther Altena - WaarBenJij.nu Saludos desde Ecuador! - Reisverslag uit Baños, Ecuador van Esther Altena - WaarBenJij.nu

Saludos desde Ecuador!

Blijf op de hoogte en volg Esther

09 April 2018 | Ecuador, Baños

Hola! Hier is dan eindelijk m'n eerste verhaal vanuit Ecuador! Goede vlucht gehad nadat ik verplaatst werd van naast een baby naar een raam plaats verder weg. Niet geslapen, maar dat is ook niet echt nodig als je om 10.00 uur vliegt. Na aankomst opgehaald door René, mijn contactpersoon van het lokale kantoor waarmee ik werk in Ecuador. Met hem zijn we naar Lydia gereden, de oprichtster, en daar hebben we gezellig gegeten. Rond half 9 lokale tijd zijn we naar m'n hotel gereden; ik had er inmiddels bijna 23 uur zonder slaap op zitten, dus dat was wel even nodig..

De volgende ochtend nog een bezoek gebracht aan het kantoor van de agent, waar ik nog veel meer mensen tegen kwam die een hoop achter de schermen voor ons doen of deden. Leuk om die ook te zien. Tegen lunchtijd was het tijd om terug naar m'n hotel te gaan en rustig de stad te gaan verkennen. Met nadruk op rustig, want met zo'n 2850 meter hoogte is het best even uitkijken met te hard van stapel gaan. Voornamelijk rondom de wijk van het hotel gelopen, en een drankje gedaan op een terrasje. In de avond gegeten bij een restaurantje om de hoek en m'n bed ingedoken om energie op te doen voor de volgende dag.

Zaterdag, tijd om de groep te ontmoeten! Maar eerst de stad verder bekijken. Ik besluit eropuit te gaan met de Hop on Hop off; voor $15 kan ik oud en nieuw ontdekken en uitstappen waar ik wil. De eerste stop die ik pak is bij een gigantische basiliek, waar ik onder andere de toren beklim. Best even wennen, traplopen op hoogte. Geen hoofdpijn gelukkig, maar wel snel buiten adem. En zeker als je die toren besluit te beklimmen..maar het uitzicht was fantastisch! De volgende stop was op een berg die uitkeek over de hele stad, met daarop de beschermheilige van Quito. Vervolgens doorgereden naar Plaza Grande, hart van de oude stad. Het was inmiddels ook lunchtijd, dus met een empanada in de hand gewacht op de bus terug. Na de hotelwissel nog even rondgekeken in m'n nieuwe buurt en toen ontmoette ik mijn Canadese-Hongkongse kamergenote Christine. Ze had al wat anderen ontmoet, waar we een biertje mee gingen drinken voordat we de hele groep ontmoetten. Het is weer een gecombineerde tour, en dit deel zijn we met 12 personen. 6 mannen, 6 vrouwen, leeftijden tussen 21-61 en toevallig reizen we allemaal alleen. Een vijftal Canadezen, een tweetal Zwitsers, drie Britten, een Zweed en ik. Onder begeleiding van gids Julio naar een typisch Ecuadoriaans restaurant gegaan voor kip met rijst en bonen. Om 11 uur moe en voldaan in bed gestapt, klaar om verder te reizen.

Gister hebben we Quito verlaten en zijn we met een lokale bus naar Baños gereisd. De rit duurde zo'n 4 uur en ging grotendeels over bochtige wegen. Ecuador staat bekend om haar bijna 80 vulkanen, dus absoluut geen gebrek aan mooie uitzichten. Hier een oriëntatie wandeling gehad en genoten van wat suikerriet drankjes en een lunch op de markt voordat we naar het hotel gingen. Samen met Paul en Johann, beiden Canadezen, de hele stad doorgewandeld en genoten van de lokale empanadas en cervezas. In de avond met een groot deel van de groep wat gaan eten.

Vandaag hebben we nog een dag hier in Baños, waarin we met een stuk of 9 een tourtje maken naar de watervallen. Wellicht dan ook nog genieten van de bronnen, afhankelijk van hoe lang de tour uiteindelijk is. Daarna reizen we door naar Tena, aan de rand van de Amazone. We verblijven daar 2 nachten bij een lokale familie, zonder wifi en omringd door natuur. Ik kijk ernaar uit!

• 09 April 2018 - 17:11

Bep De Mooij:

Hoi Esther

Leuk om te lezen, en ik herken al een paar bekende plekjes.
    Nog heel veel plezier en lekker genieten maar.
    Groetjes Bep

• 09 April 2018 - 17:47

Brigit:

Nou Esther, "de kop is er weer af"! Veel plezier!

• 09 April 2018 - 18:36

Jeannette:

Hallo Esther,
    Het klinkt allemaal heel goed. Als je de komende tijd ook zoveel klimt en
    loopt moet je afkicken als je weer terug bent. Maar dat is voorlopig nog een
    ver van je bed show.
    Geniet van deze mooie dagen.
    Liefs Jeannette