Volop activiteiten - Reisverslag uit Monteverde, Costa Rica van Esther Altena - WaarBenJij.nu Volop activiteiten - Reisverslag uit Monteverde, Costa Rica van Esther Altena - WaarBenJij.nu

Volop activiteiten

Blijf op de hoogte en volg Esther

31 Maart 2015 | Costa Rica, Monteverde

Het duurde na het tractoravontuurverhaal weer even voordat ik weer normaal werkend internet had, vandaar de vertraging. Inmiddels weer genoeg gedaan! Na de vele wandelingen was het nu ook tijd voor andere dingen! De wandeling naar Arenal was om het tijdelijk af te leren, een relaxte tocht met veel uitleg over de omringende natuur en een aantal beesten gezien, waaronder een felgele slang en een aantal schattige coati's (wasbeerachtig). De laatste 100 meter was een klim over lavastenen, maar we kregen een spectaculaire foto van de rokende vulkaan en de zonsondergang boven het Arenal meer! In de avond gingen we naar de Lava Loungre voor een vriendschappelijke wedstrijd Costa Rica tegen Paraguay, maar het bleef 0-0. Het personeel van de bar besloot dat zij het beter konden, 6 tegen 6, en Jack en Gordon speelden nuchter met een stel beschonken idioten; leukste wedstrijd om te zien ooit!
De volgende ochtend werden Al, Renate en ik opgehaald voor onze tocht naar natuurpark Caño Negro. We moesten 2 uur rijden, maar dat was het meer dan waard! Het park kun je een beetje vergelijken met Tortuguero vanwege het varen over kanalen, maar vanwege het feit dat het zoveel minder toeristisch is, zagen we extreem veel vogels, meerdere aapsoorten, veel kaaimannen, leguanen, een paar vleermuizen en zelfs een schildpad! Blij dat we gegaan zijn, het was een mooie excursie!
Toen was het tijd La Fortuna achter ons te laten en naar Monteverde de reizen. Per minivan, boot over het Arenal meer en nog een minivan reisden we in een kleine 3 uur naar Jack's woonplaats. We dropten onze bagage en wandelden vanuit het hotel naar het dorp voor lunch in het Treehouse restaurant, een van de bizarste restaurants ter wereld waar een restaurant om een boom is gebouwd. Goede nieuws: leuke plek, lekker eten en heerlijke milkshakes! Vervolgens werden we opgehaald en naar de zipline gebracht, waar we aan een kabel in een pakje door de bomen heen zoefden. Vrij extreem, geen rustig ritje, maar wel leuk om te doen! In het hotel genoten Ashleigh en ik na het eten van onze balzaal met 2 dubbele en 2 single bedden en sliepen we heerlijk met 6 kussens per persoon!
Pannenkoeken voor ontbijt, weer eens wat anders dan rijst met bonen en scrambled eggs, maar we genieten er nog steeds van. Samen met een andere groep van gids Ernick gingen we naar het Santa Elena Cloudforest voor, jawel, een wandeling! En nee ook deze zijn we nog niet zat! Het bos is totaal anders, lianen en mos overal en een stuk frisser met een vrij strenge wind, waardoor het zo'n 20 graden is..nog steeds niet verkeerd, maar na de 34 toch een verschil! Tijdens de wandeling zagen we vogels, een aantal spider monkeys die wild rondslingerden, een coati en een tarantula die uit z'n hol kwam, weer een vrij aardige score dus! Vervolgens even een snelle lunch gehaald voordat we met Jack naar zijn paarden gingen en een ritje van 2 uur maakten door de omgeving. Spierpijn zal vast komen, maar we hebben ervan genoten. In de avond zijn we naar Natcha gegaan, de pizzaria van Jack's familie, waar we z'n moeder, broertje en zussen ontmoette en 3 andere GAdventure groepen. Een van de gidsen was jarig en Jack had een barbecue georganiseerd met zelfs een cocktailbar en kampvuur! Heel erg gezellig en zeker weten ¡pura vida!

• 31 Maart 2015 - 10:23

Brigit:

Hé Esther, zitten er in Costa Rica meer dan 24 uren in een dag? ;-) Moet haast wel wanneer ik zie wat je daar allemaal doet en gedaan hebt! Helemaal top, meid! Ga vooral door met het genieten en het schrijven van al die leuke verslagen. Groetjes Brigit (en natuurlijk ook van Willem)

• 31 Maart 2015 - 14:03

Greet:

Hoi Esther,
    Nou zo te lezen gaat het inderdaad nog steeds goed daar en vermaak je je prima. Wat de wind betreft,
    maak je maar geen zorgen hier waait het zeker harder dan bij jullie, vandaag windkracht 9-10! Het is gelukkig nog wel droog. Heel veel plezier nog de laatste dagen en we zien je vrijdag.

Groetjes Greet, Rene, Kim en Bas.