Backpackavontuur door Latijns Amerika - Reisverslag uit Noordwijk, Nederland van Esther Altena - WaarBenJij.nu Backpackavontuur door Latijns Amerika - Reisverslag uit Noordwijk, Nederland van Esther Altena - WaarBenJij.nu

Backpackavontuur door Latijns Amerika

Blijf op de hoogte en volg Esther

11 November 2013 | Nederland, Noordwijk

Hallo allemaal,

Helemaal blij was ik toen ik in juli klaar was met mijn studie. Vol enthousiasme op zoek naar een baan! En nu, een aantal maanden later, heb ik nog steeds geen baan. Alles heb ik gedaan voor mijn perfecte CV; een honoursprogramma, een buitenlandstage, zelfs nu al een half jaar vrijwilligerswerk om werkervaring op te doen in het touroperating, maar het is blijkbaar allemaal niet genoeg. Het enige wat ik naar mijn mening nog kan oppimpen eraan is reiservaring in Oceanië of Latijns-Amerika, en dat is precies wat ik nu ga doen!

Het kwam een beetje als last-minute, nadat ik helaas geen prijs (reis naar Bangkok) gewonnen had met een reisverhaal. Ik wilde toch thuis weg, want die vier muren ken ik nu wel... Dus op zoek naar een alternatief wat niet te duur was en niet te lang kon duren, en wat ook nog zo snel te boeken was. Groepsreizen vielen daarom af, evenals Oceanië. Een combi van meerdere landen leverde dit backpackavontuurtje toen op!

Via Kilroy, waar ik ook m'n reis door Zuid-Afrika, Namibië, Botswana en Zimbabwe had geboekt, heb ik een Bamba pas gekocht. In deze pas krijg ik mijn transport, accommodaties en enkele belangrijke excursies zoals Chichen Itza, Palenque en Tikal inclusief. Ik reis in feite wel alleen, maar dat vind ik totaal niet erg, want bij alles wat ik zojuist heb opgenoemd word ik met andere backpackers samengevoegd, dus in feite ben ik weinig echt alleen. Ik moest vanwege mijn ticket mijn reis met een dag verlengen, maar op het prachtige Caye Caulker in Belize is dat absoluut geen straf! En ja, dit ging allemaal zo gemakkelijk en snel dat ik aanstaande woensdag er voor twee weken lang op uit trek! De backpack staat al zo goed als ingepakt en de laatste aankopen zijn ook gedaan; ik ben er helemaal klaar voor!

Adios, amigos! Hasta luego!

• 11 November 2013 - 16:18

Arie En Jeannette:

Hallo Esther,

ja als je dan ondanks alles wat je ervoor gedaan hebt, toch geen baan kan vinden dan nog maar
    even een paar weekjes er vandoor. Het is wel snel, a.s. woensdag al vertrekken. In ieder
    geval doe je ongetwijfeld weer een heleboel reiservaringen op en .... misschien vechten ze
    wel om je als je weer terug bent, als dat toch eens waar mag zijn !!!!!!!!!!

In ieder geval wensen wij je een hele fijne reis toe, geniet ervan.

Groetjes en tot horens.

Arie en Jeannette

• 11 November 2013 - 16:59

Brenda:

Hey Esther, klinkt super leuk! Heel veel plezier!

Groetjes,
    Brenda

• 11 November 2013 - 21:20

Karin De Mooij:

He Esther,
    heel veel plezier!! Doe voorzichtig en ik hoop snel wat van je te lezen!!

Groetjes Karin

• 12 November 2013 - 17:42

Esther Altena:

Leuk om te lezen, heb er ontzettend veel zin in! Het wordt wel een vroegertje morgen, mag namelijk om half 8 de lucht in...maar ik kom daar in de middag aan en in het eerste hostel hebben ze een bubbelbad op het dak, dus ik klaag niet hoor!

• 12 November 2013 - 21:58

Willem En Brigit:

Hoi Esther,

Jeetje zeg! Je kunt niet zeggen dat je er niks voor doet. Moet toch gaan lukken met een leuke baan zou ik zo denken. Wij wensen je in ieder geval een hele fijne reis. En dat bubbelbad op het dak lijkt mij ook wel wat. Groetjes.